Direktlänk till inlägg 6 augusti 2013

Härliga sommar!

Av Marianne Gunnarsson - 6 augusti 2013 23:58

Sen timma som vanligt. Min sommar har varit god gemenskap med vänner och anhöriga och förståss mycket hund då de upptar ens fritid. Claras valpar har hunnit bli 5 veckor och Isabellas valpar föddes fredagen den 26 Juli. Hon nedkom med 10 välskapta valpar. Har aldrig under mina snart 35 år med uppfödning fått en sådan stor kull. Isabella är nog skapt för detta då hon har 10 välskapta spenar och valparna är så runda och fina.

Följande bilder är på Claras valpar. Det finns en hane och 3 tikar som inte är bokade. De som är bokade står deras tilltalsnamn under.



 

Hanvalp

 


 

Chivas hane Bokad


   

Doris tik Bokad

  Tik

Tik  

  Tik

Inez Bokad

 


Isabellas nyfödda valpar 1 vit/orange hane 3 bruna hanar 2 vit/oranga tikar och 4 bruna tikar.  

Det här kortet är taget den 6:e aug.alla vill ju vara med samtidigt.

Nu väntar kudden. Imorgon skall jag ta en tur till min väninna som har en kull Dansk/svensk gårdshund.

Natti! 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marianne Gunnarsson - 25 april 2014 11:01

Äntligen kan jag blogga igen. Mitt internet har varit för dåligt för att uppdatera här men nu har jag bytt och det fungerar problemfritt. Valparna har nu blivit 7 veckor och det är bus hela dagarna. Ni som har FB-konto har kunnat följa dem där is...

Av Marianne Gunnarsson - 15 oktober 2013 20:17

God kväll! Vilken härlig höst vi har och så skönt mina valpar har det i solen. Äntligen fungerar mitt internet (hoppas jag)- Däremot är min kamera lite konstig så jag får nog lämna in den. Den har olyckligtvis ramlat i golvet en gång pga en nyfiken...

Av Marianne Gunnarsson - 18 augusti 2013 11:30

God söndag! Vid frukosten stod Tv:n på och då var det om hur många kramar det finns i världen. Min valpköpare Elisabeth var på besök igår och tog ett så gulligt kort.   Hur många valpkramar finns det i världen!!! Det är Claras och Emils valpar ...

Av Marianne Gunnarsson - 4 juli 2013 23:41

Det var ett tag sedan. Hos oss händer det alltid saker. De Flesta valparna från maj kullen har flyttat. Vi har 2 käcka gossar kvar som söker nya hem.De är otroligt trevliga och duktiga på trimbordet.       Så i tisdagsmorse föddes en kull...

Av Marianne Gunnarsson - 20 maj 2013 23:32

Valparna växer som de ska och Kanel pysslar med dem som en mor bör Men hon har sitt lilla hyss för sig varje dag och det är att gå och bada i vår å som rinner genom tomten.Men med 8 små valpar kan hon få ha lite egentid med ett litet dopp som hon tyc...

Presentation

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards