Alla inlägg under juli 2011

Av Marianne Gunnarsson - 28 juli 2011 23:29

Man kan knappt titta sig mätt på alla dessa små under. Valparna har nu blivit 8 dagar och alla mår bra även mödrarna men ibland tycker de att det är varmt så de sträcker ut sig utanför valplådan.

  Här myser colliesyrrorna

  Här är lagottogänget i djup sömn

  Några myser över varandra.

Det kommer inga fler inlägg denna vecka.Ha en trevlig Helg!

Av Marianne Gunnarsson - 23 juli 2011 00:04

Det var längesedan jag skrev något. Alla valparna har flyttat för ett tag sedan. Tack alla valpköare för fina bilder ,mail och telefonsamtal.Hoppas vi alla syns på Kennelträffen i September. En del valpar har tom med egen hemsida och blogg.Finns på mina länkar.

Semestern är över för min del men det händer trevliga saker hela tiden ändå.

I onsdagskväll blev det lite stressigt. först nedkom Natalie med sina valpar. 1hane och 5 tikar all sobel utom en trefärgad tik. Det är två år sen sist jag hade collievalpar. Skall bli så spännande och se vad det blir av den här kombinationen.

  Här tvättar Natalie sina valpar.Alla har ännu inte fötts.

  Så här söta blev de när de torkat.


Efteratt collien var klar blev det Olivias tur. Hon födde 8 valpar.Men idag somnade en liten tikvalp in .Hon var lite slö då hon föddes men med lite exra massage repade hon sig men så i eftermiddag ville hon inte vara med längre och då är det bäst det som sker. Så i lagottokullen finns det 5 hanar och 2 tikar- Alla vita och bruna som sin far.

  Olivia med sin förstfödda gosse.

  Skönt att mysa när det är över.

I helgen är det min arbetshelg men alla ni andra som har semester kvar önskar jag en Skön Sommar och njut av det så länge det varar.


Godnatt!


Presentation

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards