Alla inlägg under april 2012

Av Marianne Gunnarsson - 30 april 2012 17:16

Vill önska alla en fortsatt trevlig Valborg.Vilken fantastisk dag det är.Min dag började väldigt tidigt.Kanel valpade om än någon dag för tidigt men valparna ville ut och det kom 7 jämna små valpar 3 bruna hanar och en vit hane samt 3 bruna tikar. Far till dessa är min egenuppfödda SE VCH Riding's Lecca-Lecca.


 

  

Igår var det utställning på Skara BK inoffciell och där blev Juniortiken R.Nobel Heart BIR samt att hon sedan blev BIS Junior 3 bland alla raser.R.Love Heart fick HP. Vi gatulerar  den lycklige ägare av båda hundarna Helen Linnarsson och hennes duktiga handler som hon hade med sig .Tyvärr har jag inga bilder på detta.


Sedan fick jag meddelande från Norge att från R.Lecca-Lecca första kull i Norge placerade sig Nittini's Colore Marrone Scuro "Prins" Puppy BIR och senare BIG 2.Stort Grattis! Trevligt när man får delta med framgångar.

En bild på denne lille "Prins"

Ikväll skall vi bara ta det lugnt min man och jag.

Valborgskramar till er alla!

Marianne

Av Marianne Gunnarsson - 25 april 2012 23:47

I helgen så var mina duktiga tjejer på utställning igen med sina collies.Inofficiell utställning i Moheda.BIR och bästa tik blev R.Nice Suprise "Wichy"

 

Hennes kullsyster kullsyster R.Nobel Heart "Molly" blev 2btk


Idag dyller min lilla kennelpojke 11 år 

 

Jag hoppas du har haft en bra dag med din mor och far. 

Av Marianne Gunnarsson - 18 april 2012 23:27

Vill börja det här inlägget genom att skryta om mina duktiga valpköpare som långfredagen var och ställde ut sina collietjejer.Sista gången de går i valpklass.Riding's Notting Hill blev BIR i Kalskoga ,Riding's Nice Suprise 2:a med hp och hennes kullsyster Noble Heart 3:a med hp i Moheda.Bra jobbat.

Olivias valpar har för en vecka sedan öppnat ögonen.Bilderna som visas har de hunnit bli 2½v.

Hane

Hane 

 

Hane   

Tik

   

Tik (Husses favorit)

I helgen flyttar några av Isabellas valpar till sina nya hem.Hoppas att vädret blir fint .Det är så skönt för valparna att vara ute då de små liven har en omättlig energi.

Godnatt till er alla! 

Av Marianne Gunnarsson - 2 april 2012 23:21


Godkväll!

Jag vet att många väntar på nya kort men här kommer de.

   

Här kommer de två vit/bruna gossarna

     

De tre vit/oranga bustjejerna

     

Här är de   3 vit/bruna tjejerna.Korten är tagna idag så de är drygt 5v.på korten.

Hoppas att ni som varit och sett ut er valp kan känna igen den.


   

De börjar bli otroligt aktiva så det är skönt med en tyst sund när de sover


I torsdags den 29:e nedkom Olivia med sin valpkull. Det blev 3 hanar 2vit/orange och 1 vit/brun och 2 vit/bruna tikar.Denna kull är leveransklar i slutet av Maj och början av juni.

   

Timmen är sen och nu väntar kudden.Natti natti!

  

Presentation

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards