Direktlänk till inlägg 27 april 2011

Lagottovalpar

Av Marianne Gunnarsson - 27 april 2011 23:41

En fantastisk Påsk har det varit. Man har haft tid att umgås med barn och barnbarn och även njutit av solen.

På påskdagen nedkom Frida med sina valpar 5 hanar 1 tik alla  bruna med lite vita tecken.   Tidigt annandagen sprang Caramell och gjömde sig i en jordhåla som lagottona gjort och hon ville inte komme fram men så till slut tittade hon fram och då blev det duschen direkt. Därefter gick det en timma sedan gick vattnet och valpningen igång dock 4 dagar för tidigt. Alla valparna var stora och fina och det föddes 2 bruna hanar m.vitt 1 orange och vit hane samt 3 vit o orange tikar

  Måndag eftermiddag fick vi besök av Fam.Åberg  från Stockholmsom tittade på Stig(lagottovalpen)och de bestämde sig för honom. Han kommer dock att stanna kvar några veckor till.

Om någon vecka börjar arbetet med alla valpar kloklippning(många tassar)avmaskning ,matning med köttfärs plus all annat som hör till!


 
 
Ingen bild

MariaW

29 april 2011 18:45

Ser att du har huset fullt med valpar igen. Mysigt! Här är det som vanligt full fart med Stella. Älskar att vara ute och leka i trädgården och är gärna behjälplig med trädgårdsskötsel (d v s att gräva lite varstans!). Mina lökväxter kom denna vår upp på nya ställen, en bit från där jag planterat dem. Undrar varför..?
Ha en skön vår så kanske vi hörs framåt sommaren.
Hälsningar från
Stella, snart ett år, och matte Maria

Marianne Gunnarsson

29 april 2011 21:45

Hej Maria!
Roligt att höra från er.Om du är kvar i Sverige första helgen i september så är du välkommen på en kennelträff men det kommer snart på hemsidan.Håll utkik.

Mvh
Marianne

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marianne Gunnarsson - 25 april 2014 11:01

Äntligen kan jag blogga igen. Mitt internet har varit för dåligt för att uppdatera här men nu har jag bytt och det fungerar problemfritt. Valparna har nu blivit 7 veckor och det är bus hela dagarna. Ni som har FB-konto har kunnat följa dem där is...

Av Marianne Gunnarsson - 15 oktober 2013 20:17

God kväll! Vilken härlig höst vi har och så skönt mina valpar har det i solen. Äntligen fungerar mitt internet (hoppas jag)- Däremot är min kamera lite konstig så jag får nog lämna in den. Den har olyckligtvis ramlat i golvet en gång pga en nyfiken...

Av Marianne Gunnarsson - 18 augusti 2013 11:30

God söndag! Vid frukosten stod Tv:n på och då var det om hur många kramar det finns i världen. Min valpköpare Elisabeth var på besök igår och tog ett så gulligt kort.   Hur många valpkramar finns det i världen!!! Det är Claras och Emils valpar ...

Av Marianne Gunnarsson - 6 augusti 2013 23:58

Sen timma som vanligt. Min sommar har varit god gemenskap med vänner och anhöriga och förståss mycket hund då de upptar ens fritid. Claras valpar har hunnit bli 5 veckor och Isabellas valpar föddes fredagen den 26 Juli. Hon nedkom med 10 välskapta va...

Av Marianne Gunnarsson - 4 juli 2013 23:41

Det var ett tag sedan. Hos oss händer det alltid saker. De Flesta valparna från maj kullen har flyttat. Vi har 2 käcka gossar kvar som söker nya hem.De är otroligt trevliga och duktiga på trimbordet.       Så i tisdagsmorse föddes en kull...

Ovido - Quiz & Flashcards