Direktlänk till inlägg 24 februari 2011

Valpar och kyla

Av Marianne Gunnarsson - 24 februari 2011 21:45

I  tisdags lämnade första valpen oss lilla "Jonna" Riding's Origani. Hon flyttade inte så långt bort nämligen är hon numera bosatt i Smålandstenar hos fam.Nilsson.Matte har via mail sagt att allt gått bra och att skött sig fint.


Ute håller kylan i sig men valparna lär sig fort att man skall passa på att gå på toaletten när man är ute.

   


Riding's Olivia är inte lätt att fota . Den tjejen har mycket spring i benen.

   


Men till helgen kanske man tinar upp igen för då har de lovat lite mildare väder.

Ett som är säkert är att jag skulle aldrig flytta norrut.Jag beundrar de som orkar med detta hårda klimat.  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marianne Gunnarsson - 25 april 2014 11:01

Äntligen kan jag blogga igen. Mitt internet har varit för dåligt för att uppdatera här men nu har jag bytt och det fungerar problemfritt. Valparna har nu blivit 7 veckor och det är bus hela dagarna. Ni som har FB-konto har kunnat följa dem där is...

Av Marianne Gunnarsson - 15 oktober 2013 20:17

God kväll! Vilken härlig höst vi har och så skönt mina valpar har det i solen. Äntligen fungerar mitt internet (hoppas jag)- Däremot är min kamera lite konstig så jag får nog lämna in den. Den har olyckligtvis ramlat i golvet en gång pga en nyfiken...

Av Marianne Gunnarsson - 18 augusti 2013 11:30

God söndag! Vid frukosten stod Tv:n på och då var det om hur många kramar det finns i världen. Min valpköpare Elisabeth var på besök igår och tog ett så gulligt kort.   Hur många valpkramar finns det i världen!!! Det är Claras och Emils valpar ...

Av Marianne Gunnarsson - 6 augusti 2013 23:58

Sen timma som vanligt. Min sommar har varit god gemenskap med vänner och anhöriga och förståss mycket hund då de upptar ens fritid. Claras valpar har hunnit bli 5 veckor och Isabellas valpar föddes fredagen den 26 Juli. Hon nedkom med 10 välskapta va...

Av Marianne Gunnarsson - 4 juli 2013 23:41

Det var ett tag sedan. Hos oss händer det alltid saker. De Flesta valparna från maj kullen har flyttat. Vi har 2 käcka gossar kvar som söker nya hem.De är otroligt trevliga och duktiga på trimbordet.       Så i tisdagsmorse föddes en kull...

Ovido - Quiz & Flashcards